SPOTKANIA WIRTUALNE

Spotkania w aplikacji Teams obejmują pliki audio, wideo i udostępnianie ekranu. Są one jednym z najważniejszych sposobów współpracy w zespołach.

Istnieje kilka sposobów przeprowadzania spotkań w aplikacje Teams.

W zależności od potrzeb użytkownik może wybierać:

  • Spotkania utworzone w kalendarzu aplikacji Teams (zalecane do zajęć, w których uczestniczy do 150 osób. Limit osób uczestniczących to 250).
  • Spotkania na żywo (w formie webinariów. Zalecane do dużych spotkań powyżej 150 osób, maksymalna liczba uczestników to 10 000).

UWAGA! Opcja jest limitowana do 15 jednoczesnych spotkań na organizację (Uczelnię). W związku z tym nie ma gwarancji, że będzie zawsze dostępna.

  • Spotkania na czacie aplikacji Teams
  • Spotkania w Zespołach utworzonych w aplikacji Teams

Po zaplanowaniu spotkania jest ono widoczne zarówno w kalendarzu aplikacji Teams, jak i w Outlook.

Każde spotkanie można rozpocząć z poziomu aplikacji Teams lub poprzez link wysłany w wiadomości informującej o zaplanowanym spotkaniu

TWORZENIE SPOTKANIA W KALENDARZU APLIKACJI TEAMS

W aplikacji Teams w zakładce Kalendarz należy wybrać Nowe spotkanie

1000020100000459000001678591EE838701FF96_png

W okienku, które się pojawi, należy uzupełnić niezbędne dane. Jeżeli wprowadzi się tu nazwę Zespołu/Kanału docelowego w którym ma odbyć się spotkanie to wszystkie osoby w danym Zespole/Kanale otrzymają powiadomienie na swojej tablicy aktywności oraz informację w kalendarzu. Po uzupełnieniu niezbędnych elementów należy wybrać Wyślij.

100002010000045C000002CC4A54DC6DA1BB4B3E_png

Uczestnicy spotkania dostaną powiadomienie mailowe w sprawie spotkania. W wiadomości mailowej będzie podany link, który będzie odsyłał do spotkania.

10000201000002310000005E77AD5FED4D43E5CD_png

Połączenie video rozpocznie się o ustawionej w spotkaniu godzinie. Aby wcześniej rozpocząć połączenie należy wejść do zakładki kalendarz , kliknąć na spotkanie, a następnie przycisk Dołącz w prawym górnym rogu.

100002010000045B0000014B14B54EFB4D06D442_png

Uczestnicy spotkania powinni dołączyć do niego w ten sam sposób lub wchodząc w link podany w wiadomości mailowej.

100002010000020B00000057A1BDC79D13363306_png

Link przekieruje studentów do przeglądarki. W przeglądarce wyświetli się poniższy komunikat.

100002010000015C000000F769558FB2447FAB23_png

Aby dołączyć do wideokonferencji bez logowania, należy wybrać Zamiast tego dołącz w przeglądarce .

10000201000000630000007F6E9B362E8EAD3A1D_png UWAGA! Tej opcji starajmy się nie nadużywać ponieważ nie daje ona możliwości weryfikacji kto faktycznie jest po drugiej stronie komputera.

Aby dołączyć do spotkania w aplikacji Teams, należy kliknąć Pobierz aplikację dla systemu (jeżeli nie mamy jeszcze zainstalowanej aplikacji) lub Uruchom teraz (w przypadku kiedy mamy już zainstalowaną aplikację Teams).

Proszę pamiętać by dać aplikacji uprawnienia do korzystania z głośników, mikrofonu oraz ekranu.

SPOTKANIA W ZESPOŁACH UTWORZONYCH W APLIKACJI TEAMS

Po wejściu do zespołów możemy od razu przejść do spotkania wideo bądź też możemy zaplanować je jak w kalendarzu. W tym celu należy w prawym górnym rogu wybrać opcję Rozpocznij spotkanie teraz lub Zaplanuj spotkanie.

Po wybraniu opcji **Rozpocznij spotkanie teraz ** pojawi się okno do wprowadzenia nazwy spotkania oraz zmodyfikowania opcji kamery i mikrofonu.

Rekomendujemy wyłączenie mikrofonu by nie przeszkadzać innym. Włączyć będziemy mogli go w każdej chwili używając ikony mikrofonu.

10000000000005300000034004CCEF6182746B4F_png

W przypadku spotkania planowanego robi się to analogicznie jak w kalendarzu. Po skonfigurowaniu i zatwierdzeniu czynności spotkanie będzie widoczne zarówno w kalendarzu aplikacji Teams, jak i w Outlook.

Każde spotkanie można rozpocząć z poziomu aplikacji Teams lub poprzez link wysłany w wiadomości informującej o zaplanowanym spotkaniu.

URUCHAMIANIE WIRTUALNEJ TABLICY PODCZAS SPOTKANIA

Aplikacja Microsoft Teams umożliwia uruchomienie wirtualnej tablicy, na której można rysować. Jest to szczególnie przydatne narzędzie, jeśli chcemy przedstawić coś w formie graficznej. Z tablicy można korzystać na komputerze, laptopie czy tablecie.

Tablicy nie można udostępnić podczas rozmowy prowadzonej na telefonie.

Aby uruchomić tablicę, w trakcie połączenia należy kliknąć w ikonę Udostępnij

w widoku, który się pojawi należy wybrać Tablica (Microsoft Whiteboard) .

1000020100000170000000D0E4CA34A3AFB4E785_png

Po wybraniu tablicy pojawi się możliwość wyboru koloru mazaka lub gumki do ścierania napisów, skopiowania linku do tablicy, aby udostępnić ją osobom, które nie są członkami spotkania. Po zakończeniu prezentacji tablicy ekran przełączy się z powrotem na widok kafelków ze wszystkimi uczestnikami spotkania.

Tu przydatnym narzędziem może okazać się tablet graficzny lub inne urządzenie z czułym na dotyk/rysik/piórko ekranem.

UDOSTĘPNIANIE PULPITU, PREZENTACJI I INNYCH APLIKACJI PODCZAS SPOTKANIA

Teamsy umożliwiają również udostępnianie dokumentów z naszego pulpitu np. prezentacji PowerPoint, PDF, stronę z przeglądarki internetowej, film z YouTube’. Pulpit można udostępnić poprzez ikonę udostępniania w czacie lub w trakcie spotkania poprzez ikonę Udostępnij .

Jeśli w trakcie połączenia chcemy udostępnić pulpit pozostałym osobom biorącym udział w spotkaniu, należy kliknąć w ikonę Udostępnij .

W zależności od tego, co chcemy udostępnić, należy wybrać odpowiednią opcję (np. Power Point). Po wybraniu tej opcji wszyscy uczestnicy spotkania będą widzieli udostępniony plik.

Aby zatrzymać udostępnianie pulpitu, należy kliknąć Zatrzymaj prezentowanie na pasku w góry ekranu.

UDOSTĘPNIANIE PULPITU Z DŹWIĘKIEM SYSTEMOWYM

Aby udostępnić studentom nagranie dostępne na naszym komputerze, należy udostępnić im pulpit z dźwiękiem systemowym. W tym celu należy połączyć się ze studentami i podczas spotkania kliknąć w ikonę Udostępnij , zaznaczyć opcję Dołącz dźwięk systemowy i wybrać okno, w którym jest film przygotowany do wyświetlenia studentom.

1000020100000492000001411CBE9847D601FED7_png

POBIERANIE LISTY OBECNOŚCI NA SPOTKANIU WIRTUALNYM

Istnieje możliwość pobrania listy obecności. W tym celu w trakcie spotkania wybierz pozycję Pokaż uczestników i wybierz pozycję pobierz listę obecności .

Raport zostanie pobrany jako a. Plik CSV, który można otworzyć w programie Excel. Plik zawiera imię i nazwisko, godzinę dołączenia oraz czas opuszczenia wszystkich uczestników spotkania.

100002010000003F0000003F1DB83A42E9D06249_png

Przydatne informacje:

Pamiętaj, że będziesz mieć możliwość pobierania raportu obecności tylko wtedy, gdy spotkanie jest w toku, a uczestnicy nadal będą obecni.

10000201000000630000007F870D5806D2367772_png

Uwaga! Tylko organizatorzy spotkań mogą pobierać raporty dotyczące frekwencji. Ta opcja nie jest dostępna dla innych uczestników.

Jeśli uczestnicy dołączają do spotkania przed organizatorem, ich czasy sprzężenia zostaną dopasowane do czasu, w którym Organizator dołączył do spotkania.