USOSweb - wysyłanie wiadomości e-mail

1. Zanim wyślesz wiadomość… czyli wprowadzanie służbowego adresu w USOSweb
2. Wysyłka wiadomości bezpośrednio poprzez USOSmail

1 . Zanim wyślesz wiadomość… czyli wprowadzanie służbowego adresu w USOSweb

By system USOS mail działał poprawnie, należy zweryfikować czy do konta został przypisany służbowy adres e-mail w domenie @pb.edu.pl.

podstawowe informacje o uzytkowniku

W systemie USOSweb można wprowadzić adres stosując następującą ścieżkę:

USOSweb -> Zaloguj -> Dla Wszystkich (1) -> Mój Profil (2)

W przypadku potrzeby aktualizacji, należy wpisać nowy adres w polu Email (3) i kliknąć Zapisz (4).

edycja profilu

2. Wiadomość do studentów poprzez USOS mail

Z systemu USOSweb można wysyłać powiadomienia (e-maile) do użytkowników tego systemu (np.: studenci, wykładowcy). Użytkownicy mogą wysyłać wiadomość dwoma sposobami.

a. Wysyłka bezpośrednio poprzez USOSmail

W panelu MÓJ USOSWEB (1) klikamy USOS MAIL i Nowa wiadomość (2).

Pojawia się okno tworzenia nowej wiadomości, gdzie należy podać grupę odbiorców (3) – poniżej opisano opcje wyboru odbiorców) oraz wpisać temat wiadomości (4), treść (5). Można również załączyć plik (6).

Po wprowadzeniu niezbędnych informacji wybierz Wyślij (7).

USOSmail widok nowej wiadomosci

Dodawanie odbiorców

W oknie wyboru odbiorców można dodać odbiorców indywidualnych (3a), grupy zajęciowe (3b) lub wcześniej utworzone własne grupy.

W zakładce odbiorcy indywidualni można dodać konkretny adres e-mail lub dodać osobę wpisując imię, nazwisko (pojawia się lista osób zgodnych z szukaniem). Po znalezieniu osoby zaznaczamy ją i klikamy na przycisk ZAPISZ I ZAMKNIJ (3c). Analogicznie postępujemy, gdy chcemy dodać więcej osób.

wybor odbiorcow

W zakładce grupy zajęciowe (3d) wybieramy do kogo konkretnie, chcemy wysłać wiadomość (np.: studenci grupy) oraz po rozwinięciu roku akademickiego, przedmiotu zaznaczamy, np.: Wykład ,itp. (3e).

W zakładce moje grupy można wybrać stworzoną wcześniej grupę.

Chcąc zakończyć dodawanie odbiorców, klikamy na ZAPISZ I ZAMKNIJ lub ANULUJ (3f).

dodawanie grupy zajeciowej

b. Wysyłka z poziomu panelu ZAJĘCIA

W panelu MÓJ USOSWEB (1) klikamy na konkretnych zajęciach w kolumnie ZAJĘCIA (2).

wysylka wiadomosci z poziomu panelu zajecia

W następnym kroku należy wybrać wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail) (3). Kolejne kroki należy wykonywać zgodnie z instrukcją wysyłania USOS mail.

wysylka wiadomosci do studentow grupy

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem poczty e-mail:

Office 365: office365 [at] uci.pb.edu.pl

USOSweb: usosweb [at] uci.pb.edu.pl